Pierwsza z podpisanych w czwartek (22 grudnia) umów między PKP Intercity a spółką PKP Informatyka dotyczy stworzenia nowego systemu sprzedaży internetowej e-IC 2.0. Opiewa na kwotę ponad 8,5 mln zł brutto, ale po rozszerzeniu zakresu prac może wzrosnąć do 9,7 mln zł.
Kolejna wersja systemu zaoferuje podróżnym nową szatę graficzną i ścieżkę zakupową. Pojawią się takie funkcje jak np. wyszukiwanie połączenia umożliwiającego planowanie podróży "tam i z powrotem", tworzenie profili zakupowych (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) czy opcja dodania biletu do kalendarza.
Ponadto system ma podpowiadać najlepszą ofertę taryfową dla podróżnych. Tak, by maksymalnie wykorzystywać zniżki i promocje. "Po określeniu wieku podróżnego platforma zasugeruje ulgi, najbardziej prawdopodobne dla danego przedziału wiekowego" - informuje PKP IC.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rok do zmiany systemu sprzedaży biletów PKP IC
System e-IC 2.0 będzie wprowadzany etapami. Pierwsze - o których mowa wyżej - zostaną aktywowane pod koniec 2023 r. Reszta w 2024 r. "Kolejne etapy zaoferują możliwość zakupów biletów międzynarodowych oraz tych w ramach oferty Interrail czy Wspólny Bilet" - informuje przewoźnik.
W międzyczasie spółka PKP Informatyka ma wdrożyć Centralny System Sprzedaży, a później utrzymywać go przez 60 miesięcy od startu. Później to przewoźnik przejmie opiekę nad CSS. Jego licencję kupił bezterminowo.
"Kolejny kontrakt dotyczy usługi rezerwacyjnej, którą PKP Informatyka będzie świadczyć na rzecz przewoźnika. Wartość tej umowy to ponad 62,1 mln zł brutto. Łączna wartość obu umów w ramach projektu Centralnego Systemu Sprzedaży to 133,28 mln zł brutto" - czytamy w komunikacie PKP IC.
Półtora roku do uruchomienia nowego "silnika" PKP Intercity
Uruchomienie CSS, będącego "silnikiem" nowego systemu, zaplanowane jest na drugą połowę 2024 r. Wtedy rozpocznie się sprzedaż biletów z wykorzystaniem nowego systemu, który przez pewien czas będzie działał równolegle z obecnym.
Nowy system ma być technologią dużo bardziej elastyczną od obecnej, by przewoźnik mógł szybciej i łatwiej dodawać do niego rozwiązania i funkcje. Ma też ułatwić integrację z systemami sprzedaży europejskich przewoźników.