Spółka Galec, centrala sieci E.Leclerc w Polsce, odnotowała w 2023 roku wzrost przychodów. Mimo tego spółka zakończyła 2023 rok stratą netto w wysokości 3,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej zanotowała zysk w wysokości 4,3 mln zł.
Z tego powodu sieć podjęła trudne decyzje o zamknięciu czterech sklepów. Chodzi o placówki w Kędzierzynie-Koźlu (przy ul. Jana Pawła II) oraz w Malborku (przy ul. Sikorskiego), a także w Koninie i w Poznaniu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Wpływ na inne lokalizacje ograniczony"
- Zamknięcie czterech sklepów to trudna decyzja ze względu na konsekwencje dla dotkniętych nią zespołów pracowniczych, jednak pozwala ona na efektywne wykorzystanie zasobów i zapewnienie przyszłego rozwoju marki, który będzie wymagał narzędzi logistycznych na międzynarodowym poziomie oraz efektywnego formatu supermarketu - mówi Jean-Philippe Magre, prezesa E.Leclerc Polska cytowany przez portal dlahandlu.pl.
Jego zdaniem wpływ likwidacji czterech sklepów będzie mieć ograniczony wpływ na całe obroty sieci.
Nowa strategia przynosi efekty
Od ubiegłego roku E.Leclerc wdraża w Polsce nową strategię, która przynosi już pierwsze efekty. W efekcie 46 należących do niej sklepów osiągnęło wzrost obrotów na poziomie 4,6 proc. w ramach porównywalnych lokalizacji.
W Polsce pierwszy sklep E.Leclerc powstał na warszawskim Ursynowie w 1995 roku. Obecnie sieć obejmuje 46 sklepów, 20 stacji benzynowych i 13 sklepów online w całym kraju. Sieć E.Leclerc istnieje od 1949 roku.
Rozwój całej sieci zapoczątkował mały dyskont w Bretanii. Obecnie w jej szeregi wchodzi 515 hipermarketów i supermarketów we Francji, a także sklepy w Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Słowenii.