Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Dlaczego Ford przenosi produkcję baterii Mustanga Mach-E z Polski do USA? Już odpowiedział

46
Podziel się:

Ford wraz z LG Energy Solution przenosi produkcję ogniw do Mustanga Mach-E z Polski do Stanów Zjednoczonych. Elementy akumulatorów dla elektrycznej wersji kultowej marki powstawać będą nie na Dolnym Śląsku, ale w Michigan. Znane jest oficjalne stanowisko koncernu w tej sprawie.

Dlaczego Ford przenosi produkcję baterii Mustanga Mach-E z Polski do USA? Już odpowiedział
Ford Mustang Mach-E (money.pl, Marcin Walków)

Informację o przenosinach produkcji Ford zakomunikował w sierpniu, o czym pisał m.in. serwis autokult.pl. Wiadomość ta wzbudziła jednak ostatnio nowe emocje w mediach, co wynikać może np. z faktu, że teoretycznie tańszą pod względem kosztów siły roboczej Polskę koncern zamienia na Stany Zjednoczone.

Jak wynika z oficjalnego komunikatu, w którym ogłoszono przenosiny spod Wrocławia do Michigan, nie jest to kwestia patriotyzmu, ale ulg podatkowych.

"Ford i LG Energy Solution mają na celu przeniesienie produkcji baterii Mustang Mach-E z Polski do miasta Holland w stanie Michigan w 2025 roku, aby zakwalifikować się do korzyści z ustawy o redukcji inflacji" - wyjaśniano powody tej decyzji w informacji prasowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

- Niedrogi pojazd elektryczny zaczyna się od niedrogiego akumulatora. Jeśli nie jesteś konkurencyjny pod względem kosztów baterii, w ogóle nie jesteś konkurencyjny - komentował Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda.

Produkować tam, gdzie się najlepiej sprzedaje

Temat hamowania popytu na auta elektryczne w Europie, za czym podąża ograniczenie produkcji, był poruszony również na tegorocznym Kongresie Nowej Mobilności. Wypowiedział się na ten temat Attila Szabó, prezes Ford Polska, w rozmowie z Marcinem Walkowem z money.pl.

- Nie chcę komentować decyzji inwestycyjnych koncernu, jednak nie doszukiwałbym się drugiego dna. Moje doświadczenie pracy w tej firmie mówi, że tego typu działania zawsze są dobrze przeanalizowane - powiedział Szabó.

I dodał: - Jeśli baterie do Mustanga Mach-E były produkowane głównie w Polsce, a w Europie nie sprzedaje się tych aut aż tak dużo, to lepiej produkować je w USA. Na nasz biznes i łańcuch dostaw patrzymy globalnie i baterie pochodzą z różnych kierunków.

Nie jest to jednak z pewnością dobra wiadomość dla 10 tys. osób, które pracują w zakładzie produkcyjnym LG Energy Solution w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem, chociaż firma zapewnia, że ich praca jest niezagrożona.

"Niedawno LG Energy Solution podpisało kontrakt z amerykańskim producentem na dostarczenie akumulatorów o mocy 109 GWh do nowych dostawczych modeli Forda. Pierwsze baterie trafią do pojazdów producenta już w 2026 roku. W polskim zakładzie niezmiennie powstają także baterie dla innych czołowych producentów motoryzacyjnych" - podała Interia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
WYRÓŻNIONE
qwe
7 dni temu
Robocizna w stanach 4 razy droższa i będzie się opłacało produkować. Dawno mówiłem, że największym kosztem życia są wszelkiego rodzaju podatki. Ile jest ich na przykład w prądzie? cała lista (Ceny za pobraną energię czynną. Stawki opłaty abonamentowej. Składnika stałego składki sieciowej. Składnika zmiennego stawki sieciowej. Składnika jakościowego stawki opłaty systemowej. Stawki opłaty przejściowej. Opłaty OZE. Opłaty mocowej. Opłaty kogeneracyjnej. Opłaty abonamentowej.) a to tylko prąd
Adler
7 dni temu
Najtańsza stabilna energia z węgla została obłożona takimi ekoharaczami że stała się droższa od niestabilnej ekstremalnie drogiej z wiatraczków ot i cała tajemnica Każdy kto maczał palce w dekarbonizacji powinien odpowiedzieć jak za zdradę i wszystko jedno czy jest PeO czy PiS
karakan_elekt...
7 dni temu
Jeździłem nim próbnie praktycznie cały dzień wersja najwyższa przed GT, jednak, ani układ kierowniczy, ani audio 'premium' B&O, nie jest nawet blisko tesli Y - już nie mówiąc o cenie i systemie 'infotainment'. Mustang dla mnie to synonim spalinowego silnika o wysokiej pojemności typu 5 litrów. Wiem, Porsche też wypuściło elektryka, ale tam jakość jest naprawdę niesamowita - cena również :) Niech każdy jeździ czym chce, byle by państwo się do tego nie mieszało - tutaj widać jak firma musi się dostosować do 'nowych ulg podatkowych' co generuje straty, zwolnienia i przestoje. Jak najmniej państwa w biznesie i życiu!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (46)
Darek
5 dni temu
Nadal się cieszycie z podniesienia pensji o 20% ?
EMERYT SVERIG...
5 dni temu
...skoro mamy WSPOLNO ARMIE z USA to dlaczego nie miec WSPOLNEGO RYMNKU z USA...i miecz artykoly z USA bez cla a amerykanie z towary z EU tez bez cla...??? 😎💵💵👍✌️
protekcjonizm
5 dni temu
wiecznie żywy, tylko nasze uzbrojenie na to nie zwraca uwagi
plk
5 dni temu
a i nabranie na rozwijanie, a i nabranie w odbudowanie, a i nabranie w kpo danie, a i nabranie w kredytowanie, a i nabranie na studiowanie, a i nabranie, w nauk podanie, a i nabranie na lądowanie (1969), a i fabryka ursus, ford znika
Szaleństwo
5 dni temu
Pseudo-klimatyczna polityka Unii Europejskiej oznacza olbrzymie koszta finansowe, którymi obciążeni zostaną wszyscy Europejczycy. Na nic zdają się protesty, żelazne argumenty i opinie ekspertów. Brukselscy biurokraci i tak pędzą w kierunku kryzysu i uzależnienia państw europejskich od Azji. Przykładem jest rozszerzany system ETS1.
...
Następna strona