Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Czekali na to od lat. Pociąg pomknie przez Polskę do Szczecina. Będzie rekord

15
Podziel się:

W nowym kolejowym rozkładzie jazdy 2024/2025 znalazła się szeroko komentowana nowość - połączenie między Szczecinem, Poznaniem i Warszawą pociągiem Pendolino. Pokonanie tej trasy będzie rekordowo krótkie. Zyskać na tym ma m.in. branża organizująca konferencje i imprezy targowe.

Czekali na to od lat. Pociąg pomknie przez Polskę do Szczecina. Będzie rekord
Pendolino w grudniu ruszy w trasę Szczecin - Poznań - Warszawa (Adobe Stock, Mateusz Szymanski)

W środę zaprezentowano kolejowy rozkład jazdy, który wejdzie w życie 14 grudnia. Największą nowością jest regularne połączenie Szczecin - Poznań - Warszawa, obsługiwane przez szybkie pociągi Pendolino. Kursować będzie od poniedziałku do piątku.

Pociąg ruszać będzie ze Szczecina ok. godz. 7, a do Warszawy dojedzie po 11. W drugą stronę ruszy po godz. 16. Czas przejazdu wyliczony został na około 4 godz. i 17 min, co oznacza, że podróż Pendolino pozwoli zaoszczędzić ok. 25 minut względem innych relacji dotychczas dostępnych drogą kolejową, a w porównaniu do obecnie najszybszego połączenia - 15 minut.

"Rynek Kolejowy" wskazuje, że czas przejazdu na omawianej trasie jest rekordowo krótki. I to mimo tego, że Pendolino ma zaplanowany 12-minutowy postój w Poznaniu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Śledztwo ws. mieszkania. Obajtek nagle zaczął mówić o sąsiadce

Nowy rozkład jazdy na kolei. Szczecin już nie będzie "opóźniony"

Do zmian w nowym rozkładzie jazdy odniosła się Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej (PIG) w Szczecinie.

- Pendolino w Szczecinie to dobra wiadomość z przynajmniej kilku powodów. Fakt, że ten pociąg będący symbolem nowoczesności na polskiej kolei omijał Szczecin, był nieco symptomatyczny. Pozwalał na tezę, że Szczecin jest komunikacyjnie tak opóźniony, że nawet Pendolino tutaj nie dojeżdża. Ten argument przestaje funkcjonować - mówi szefowa PIG w nadesłanym redakcji komentarzu.

- Potrzebujemy jak największej ilości szybkich połączeń ze stolicą. Musimy szukać alternatyw dla transportu samochodowego. Wszelkie możliwości przemieszczania się do Warszawy samolotami i pociągami są pożądane i sprawiają, że możemy jeszcze skuteczniej przyciągać inwestorów i ludzi biznesu do Szczecina, ale jednocześnie i osoby ze Szczecina mogą skuteczniej aplikować o pracę w Warszawie i dojeżdżać tam na miejsce. To powoduje również, że utrzymywanie relacji biznesowych z podmiotami z Warszawy staje się łatwiejsze - dodaje.

Kto skorzysta na Pendolino ze Szczecina do Warszawy?

Mojsiuk zaznacza, że na szybszym połączeniu kolejowym skorzystać mają m.in. przedsiębiorcy z branży MICE (spotkań, konferencji i targów).

- Rozmawiałam o Pendolino z wieloma przedsiębiorcami i padają sformułowania, że zyska na przykład sektor MICE, a ludziom spoza Szczecina będzie łatwiej dotrzeć tutaj na konferencje i spotkania biznesowe, których w tym mieście jest przecież coraz więcej komentuje Mojsiuk.

Szefowa PIG wskazuje także na sektor offshore, zajmujący się produkcją urządzeń do pracy na morzu.

- Pendolino pozytywnie wpłynie także na ten, który rozwija się w regionie. Im lepszy transport na linii Szczecin-stolica, tym większa szansa, że nasze miasto stanie się hubem dyskusji między resztą Polski a Berlinem i to u nas będą się odbywać ważne spotkania z podmiotami zagranicznymi - uważa prezes Północnej Izby Gospodarczej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
hans
12 godz. temu
Normalnie sukces niebotyczny , kwadrans szybciej , to są jakieś jaja.
Może pantera
7 godz. temu
On omijał Szczecin z daleka bo komuś kiedyś się nazwa z Kaliszem (w sumie rzeczywiście podobne) pomyliła.
nobo
10 godz. temu
kolejny "sukces" wedlug money lol tym razem skrocenie ok 500 kilometrowej podrozy o 15 minut lol
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
Heh
1 godz. temu
Tory są wolne. A kiedy pendolino na Kraków - Wrocław - Berlin? Południe Polski zawsze olewane
Josef W.
7 godz. temu
Ale Szczecin to od 1945 roku,mimo pewnych wahań wówczas,to też Polska.
HydroCorpoEco...
7 godz. temu
Jesteśmy pierwszym lub drugim pokoleniem, które wyrwało się z małorolnej wsi i ten artykuł tylko to potwierdza (HydroCorpoEconomy (HCE)).
Może pantera
7 godz. temu
On omijał Szczecin z daleka bo komuś kiedyś się nazwa z Kaliszem (w sumie rzeczywiście podobne) pomyliła.
Retyk
8 godz. temu
Niech zejda na ziemie z cenami. Katowice - WarsAwa 160 zl co daje 320 w obie strony a paliwo koszt 250