Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Rząd rezygnuje z budowy dwóch "esek". Ze względu na park narodowy

63
Podziel się:

Drogi ekspresowe nie przetną Biebrzańskiego Parku Narodowego - informuje czwartkowy "Dziennik Gazeta Prawna". Jak wynika z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury, przeprowadzona zostanie węziej zakrojona inwestycja GDDKiA. Powstanie za to "eska" przez krainę Tysiąca Jezior.

Rząd rezygnuje z budowy dwóch "esek". Ze względu na park narodowy
Wieża widokowa w Biebrzańskim Parku Narodowym (PAP, Jerzy Ochoński)

Poznaliśmy rozstrzygnięcie ws. trzech spornych odcinków dróg ekspresowych w północno-wschodniej Polsce, które miałyby przeciąć obszary cenne przyrodniczo. Planowany układ drogowy w woj. warmińsko-mazurskim i podlaskim był przedmiotem trwającej blisko rok analizy.

"Zgodnie z jej wynikami jako droga klasy ekspresowej powinien zostać zrealizowany odcinek S16 Mrągowo-Ełk, natomiast połączenia, tj. Białystok-Augustów (S8) oraz Białystok-Ełk (S16), nie wymagają obecnie rozbudowy do parametrów dróg ekspresowych. Obecnie wyniki wyżej wymienionej analizy stanowią przedmiot dalszych uzgodnień, m.in. w zakresie finansowania z UE" - informuje Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na pytania "Dziennika Gazety Prawnej".

Tym samym stało się jasne, że droga ekspresowa S16 przez Mazury (Mrągowo-Ełk) powstanie, natomiast przecinające Biebrzański Park Narodowy drogi krajowe nr 65 i 8 nie zmienią się w "eski".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Błyskawicznie dorobił się fortuny. Zdradza, czego żałuje

Dwie jezdnie i tak będą

Wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec zastrzegł jednak, że DK8 Białystok-Augustów powinna zostać rozbudowana do dwujezdniowej trasy z dwoma pasami w każdym kierunku.

- To będzie droga krajowa o nieco niższych parametrach od drogi ekspresowej - powiedział wiceszef MI w rozmowie z "DGP".

Takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje Roberta Chwiałkowskiego z Fundacji dla Biebrzy, która protestowała przeciwko przecięciu parku narodowego przez "eski". Obawia się, że dwujezdniowa droga krajowa będzie tak samo uciążliwa dla przyrody, jak ekspresówka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(63)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Krzysztof
3 tyg. temu
Czyli dla niekumatych. Nie będzie eski z bezkolizyjnoscia skrzyzowan, bez siatek ochronnych, bez przejść nad drogą dla zwierząt tylko będzie taka droga dwupasmowa w obu kierunkach bez tych zabezpieczeń. Czyli szykuje się pełno futer na drogach i pełno trupów w autach z łosiami czy sarnami w środku a spalin i śmieci będzie jeszcze więcej bo będzie można się zatrzymywać wszędzie w każdym zakątku a nie tylko w wyznaczonych miejscach. Brawo ekolodzy. Brawo natura. A wystarczyło powiedziec głupim Polakom. "Pinindzy ni ma i nie będzie". I tak się będą uśmiechać.
Stefan T.
3 tyg. temu
Eko terroryści rządzą tym krajem. A droga Ełk Białystok jest pilnie potrzebna. Na tym odcinku jest duży ruch, a latem bardzo duży, uciążliwy dla lokalnych mieszkańców. Odcinek Grajewo Białystok to masakra. Spróbujcie przejechać przez Monki.
uemeryt
3 tyg. temu
piniendzów ni ma ni bedzie
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Salo
3 tyg. temu
słusznie po co wydawać na bezpieczną drogę pieniądze dla ludzi i zwierząt, co roku ginie tu dużo zwierząt , a wypadki łosiem i sarną wypadki śmiertelne wśród ludzi, no cóż Państwo z warszawy wiecie lepiej bo codziennie tu jesteście, jak płoneły bagna biebrzańskie też wbyło tyle krzyku, przyroda dała sobie radę, a ci co krzyczeli to tylko zużyli prąd na krzyki w inetrnecie.
sklave
3 tyg. temu
To nie park narodowy stoi na przeszkodzie budowy drogi ekspresowej, pusta kasa państwowa!?Więcej na sklave.polityka
tyle o temaci...
3 tyg. temu
Drogi trzeba planować z rozsądkiem bo wybudowane drogi trzeba po 2-3 dekadach remontować a Polaków będzie mniej niż więcej. Źle się stało że w Polsce kolej podupadła.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (63)
ciemnogrod
3 tyg. temu
wlasciwie kto w tym kraju rzadzi
Skoro tak
3 tyg. temu
Skoro dwa pasy są tak samo uciążliwe, to znaczy, że ekologom wszystko jedno czy będzie dwa pasy czy droga S. W tej sytuacji lepiej by było wybudować S - będą przejścia dla zwierząt, a ludzie będą mieli większe bezpieczeństwo przejazdu. Warto zwrócić uwagę, że obecnie droga jest niebezpieczna dla ludzi jak i zwierząt. Ile jest kolizji ze zwierzętami? Ile wypadków?
grazynaroman ...
3 tyg. temu
Brak kasy na budowę i to by było pokrętne wyjaśnienie. Zresztą, kto będzie nimi jeździł jak wszystkie będą płatne ?
g29
3 tyg. temu
Do pana Roberta Chwiałkowskiego, panu życzymy tylko i wyłącznie polnych dróg światełka z ogniska oraz łuku i strzał aby mógł pan jakoś się jednak wyżywić !!! Co do przemieszczania się z punktu A do punktu B (panu i panu podobnym) powinna być udzielona wyjątkowa zgoda na przemieszczanie się ; ścieżkami dla zwierząt, dróżkami, wyjątkowo drogami polnymi , a pokonywanie rzek, dozwolone strumieni jest tylko wpław lub po lodzie !!! Tego w nowym roku życzę panu i pana całej rodzinie !
PółTusk
3 tyg. temu
PO co nam drogi, skoro mamy takie fajne w Niemczech?
...
Następna strona