Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

W weekend zmiana rozkładu jazdy. PKP Intercity zapowiada rekordowe czasy

8
Podziel się:

W najbliższą niedzielę, 15 grudnia, kolej przejdzie na nowy rozkład jazdy. Spółka PKP Intercity przedstawiła pozytywne zmiany, jakie czekają jej pasażerów. Przewoźnik pochwalił się m.in. krótszymi czasami przejazdu między Szczecinem a Warszawą i nowymi połączeniami obsługiwanymi pociągami Pendolino.

W weekend zmiana rozkładu jazdy. PKP Intercity zapowiada rekordowe czasy
Pendolino wyjedzie na nowe tory w rozkładzie jazdy 2024/2025 (money.pl, Rafał Parczewski)

Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 15 grudnia. PKP Intercity informuje, że w sezonie 2024/2025 podróżni będą mieli do dyspozycji 505 połączeń, w tym 471 całorocznych i 34 sezonowe. To o 51 połączeń więcej niż w obowiązującym obecnie rozkładzie.

Na najpopularniejszych trasach pociągi będą kursowały w cyklicznych odstępach czasowych. Co godzinę pomiędzy Wrocławiem a Krakowem, nie rzadziej niż co dwie godziny z Poznania do Krakowa oraz co dwie godziny pomiędzy Gdynią a Wrocławiem. Pociągi ze stolicy pojadą do Krakowa i Trójmiasta średnio co godzinę" - pisze przewoźnik.

PKP Intercity chwali się "rekordowo" krótkimi czasami przejazdu. Podróżni dotrą szybciej ze stolicy do Szczecina (4 godz. 18 min), do Białegostoku (1 godz. 30 min) czy Łodzi Fabrycznej (1 godz. 7 min).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Paliwo, które nas napędzało, się wypala". Mija 35 lat polskiej wolności gospodarczej

Atrakcyjny czas przejazdu zostanie zapewniony dla pociągów kursujących z oraz na południe kraju.

Z Krakowa do Zakopanego pociągi PKP Intercity pojadą w nieco ponad 2 godz. Natomiast o przeszło 60 min skróci się podróż do Zamościa, do którego z Krakowa podróżni dojadą w niecałe 4 godz., a wcześniej taka podróż zajmowała 5 godz. 9 min.

Nowe połączenia Pendolino

"Ze Szczecina dotrzemy szybciej nie tylko do Warszawy, ale także do Poznania (1 godz. 50 min). Mieszkańcy Wrocławia dotrą na pokładzie pociągów PKP Intercity o 20 min szybciej do Gdańska (4 godz. 17 min)" - pisze przewoźnik w informacji prasowej.

Odnośnie do stolicy województwa zachodniopomorskiego nie można nie wspomnieć o rozszerzeniu siatki połączeń pociągów Pendolino. "Od połowy grudnia będą one kursować ze Szczecina przez Poznań do Warszawy" - zaznacza PKP Intercity.

Przewoźnik podaje, że poranny skład wyjedzie ze Szczecina przed godz. 8 i pokona tę trasę w 4 godz. 18 min. Powrotne EIP do Szczecina pozwoli wrócić ze stolicy po godz. 20. Oprócz postoju w Poznaniu pociąg zatrzyma się w Stargardzie i Krzyżu, co pozwoli na przesiadkę w kierunku Gorzowa.

Nowe połączenia międzynarodowe

W rozkładzie pojawią się cztery nowe połączenia do Czech. "Pociągi IC Baltic Express będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in. w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku" - informuje spółka.

Co więcej, składy PKP Intercity po raz pierwszy zatrzymają się na stacjach: Bystrzyca Kłodzka i Międzylesie. Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Połączenia będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Taka oferta zapewni pasażerom dużą elastyczność w wyborze dogodnego połączenia" - czytamy w komunikacie.

Nowością w ofercie międzynarodowej będzie także pociąg IC Galicja, który pojedzie z Przemyśla przez Kraków do Berlina. Będzie to trzecia para połączeń na tej trasie. Pozwoli to na ruch pociągów co 4 godz. z Krakowa, Katowic, Wrocławia do stolicy Niemiec.

Nowości w krajowej siatce

Nowe połączenia pojawią się także w krajowej siatce. Chodzi np. o pociągi między Warszawą a Wrocławiem (EIC Ślęża z rekordowym czasem przejazdu 3 godz. 33 min).

Z Warszawy na Dolny Śląsk dojedziemy również pociągiem IC Konopnicka (relacja Warszawa – Wrocław), a także składem IC Śnieżka, który od grudnia będzie kursował codziennie, a nie tylko w weekendy jak dotychczas" - informuje spółka.

W weekendy podróżni będą mogli skorzystać z pociągu IC Beskidy relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko. W województwie małopolskim pociąg ten zatrzyma się na stacji Zator Park Rozrywki.

Ze stolicy Małopolski do Przemyśla kursować będzie natomiast pociąg IC Gierymski, a do Szczecina pojedzie skład IC Sukiennice, który w sezonie letnim będzie jeździć w wydłużonej relacji do i z Zakopanego.

Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Halny (relacja Zakopane – Poznań) mieszkańcy Podhala zyskają codzienne połączenie z Wrocławiem i Poznaniem. Nowym miejscem zatrzymania w regionie będzie stacja Mielec, przez którą kursować będzie skład IC Hetman rel. Hrubieszów Miasto – Kraków Główny.

W związku ze zmianą trasy pociągu IC Hańcza (relacja Kraków – Wilno) mieszkańcy Kielc, Skarżyska-Kamiennej i Radomia zyskają bezpośrednie połączenie z Białymstokiem oraz pierwsze od kilkudziesięciu lat połączenie międzynarodowe" - wskazuje PKP Intercity.

Wśród pozytywnych zmian dla województwa świętokrzyskiego przewoźnik wymienia rozbudowaną siatkę połączeń na trasie Kielce – Kraków. "Podróżni będą mogli skorzystać aż z 14 par połączeń, czyli o 6 więcej niż w obecnym rozkładzie jazdy" - podaje.

Relacja pociągu TLK Lubomirski zostanie wydłużona do Kołobrzegu (wcześniej Gdynia – Zakopane), dzięki czemu mieszkańcy województwa pomorskiego zyskają codzienne, bezpośrednie połączenie do Warszawy, Radomia, Kielc, Krakowa i Zakopanego.

"Co więcej, od grudnia pociągi IC Wybrzeże i IC Słowiniec będą codziennie jeździć w wydłużonej relacji do i z Łodzi. Pociągiem IC Lazur dojedziemy do i z Łodzi także od poniedziałku do piątku (obecnie jeździ tylko w wakacyjne weekendy)" - dodaje spółka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
nobo
1 tyg. temu
te minutowe skrocenia czasu podrozy, zniwelowane beda przez spoznienia pociagow lol
Krreori
1 tyg. temu
Czy międzynarodowe połączenia z Warszawy do Czech i Wiednia nadal beda jezdzic "skrótem" przez Racibórz (ponad godzinę dłużej niz trasa Kolei Wiedeńskiej), bo ze dwa lata temu jakiś PiSowski kacyk tak zarządził. Chodziło o głosy w Raciborzu?
Pesymista
1 tyg. temu
PLK cztery razy w roku zmienia rozkład jazdy aby po dwóch latach wrócić do wersji pierwotnej. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze bo przecież za to trzeba do PLK zapłacić. Ta sama ekipa ma kwartalną premię od lat. Opowiadanie, że teraz budujemy i przebudowujemy tory nie jak się ma historycznych danych.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Pesymista
1 tyg. temu
PLK cztery razy w roku zmienia rozkład jazdy aby po dwóch latach wrócić do wersji pierwotnej. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze bo przecież za to trzeba do PLK zapłacić. Ta sama ekipa ma kwartalną premię od lat. Opowiadanie, że teraz budujemy i przebudowujemy tory nie jak się ma historycznych danych.
Kolejarz
1 tyg. temu
Nocne pociagi powinny być tylko to wagony sypialne i kuszetki, bo to taki pociąg jest to schronisko dla śmierdzących bezdomnych nierzadko ze wszami, pluskwami i pchłami
Krreori
1 tyg. temu
Czy międzynarodowe połączenia z Warszawy do Czech i Wiednia nadal beda jezdzic "skrótem" przez Racibórz (ponad godzinę dłużej niz trasa Kolei Wiedeńskiej), bo ze dwa lata temu jakiś PiSowski kacyk tak zarządził. Chodziło o głosy w Raciborzu?
nobo
1 tyg. temu
te minutowe skrocenia czasu podrozy, zniwelowane beda przez spoznienia pociagow lol
Marian K.
1 tyg. temu
PiS zainwestował setki milionów złotych. W transformację, remontów linii kolejowych. Dzisiaj przynosi to efekty. ❤️ Obecny zarząd Orlen zdecydował o wstrzymaniu budowy Olefiny III. PO pierwsze, miliardy złotych już zainwestowanych poszło w pi-du , utopione w błoto. Decyzją zarządu mianowanego przez Tuska. Ta inwestycja, podobnie jak CPK czy inne , miała przynosić miliardowe zyski dla skarbu państwa. Tak że nie ma się co dziwić że w budżecie państwa na 2025 . Jest prawie 300 miliardów złotych deficytu.