Lego poinformowało, że zysk z działalności operacyjnej spadł o 5 proc. w porównaniu z 2022 r. ze względu na przyspieszone wydatki na inicjatywy strategiczne i zmiany kursów wymiany walut. Wyłączając wpływ walut, zysk spadł o 2 proc.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły o 1 proc. do poziomu 15,4 mld koron z 15,3 mld koron.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Inwestycje w biura, fabryki i grę Lego Fortnite
Ponadto wskazano, że firma zainwestowała 8,5 mld koron, głównie w biura oraz nowe i istniejące fabryki, aby zwiększyć moce produkcyjne, w porównaniu z 6,0 mld koron w 2022 roku. Przełożyło się to na wolne przepływy pieniężne w wysokości 6,9 mld koron w 2023 r. wobec 9,3 mld koron w 2022 r.
Spółka poinformowała, że w 2023 roku portfolio firmy było największe w historii i objęło 780 produktów przeznaczonych dla osób w każdym wieku. Podobnie jak w poprzednich latach, nowe produkty stanowiły około 50 proc. portfolio.
W 2023 Grupa Lego skupiła się na wydaniu gry Lego Fortnite na zasadzie partnerstwa z Epic Games. W drugiej połowie roku debiut miała pierwsza od pięciu lat, autorska seria firmy, czyli Lego DREAMZzz.
Najlepiej sprzedające się produkty Lego obejmowały Lego Icons, czyli serię dla starszych konstruktorów, Lego City, Lego Technic oraz z Lego Star Wars i Lego Harry Potter.
Wyniki Lego. "Najtrudniejszy okres dla zabawek od ponad 15 lat"
- Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników, zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że ubiegły rok był najtrudniejszym okresem na rynku zabawek od ponad 15 lat. Po trzech latach nadzwyczajnego wzrostu, również ubiegły zakończył się wzrostem, co odnotowaliśmy w silnej dynamice ostatniego kwartału 2023 r. Znacznie wyprzedziliśmy rynek, zwiększając w nim udział Grupy Lego - powiedział Niels B. Christiansen, prezes Grupy Lego.
- Pomimo zewnętrznych warunków rynkowych, nadal inwestowaliśmy w przyszłość i poczyniliśmy znaczne postępy w zakresie inicjatyw cyfrowych, zrównoważonego rozwoju i sprzedaży detalicznej, które będą wspierać długoterminowy wzrost - dodał.