Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Ukradną ci pieniądze, a bank nie pomoże. "To jest pańska wina"

Do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji (UOKiK) trafia coraz więcej skarg do osób, które straciły pieniądze z konta i nie mogą doczekać się zwrotu tych środków przez bank. Jednak, jak przekonuje Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich, liczba takich przypadków jest bardzo mała i wynika z błędnego interpretowania zakresu odpowiedzialności banku oraz mylenia autoryzacji transakcji z jej dodatkowym uwierzytelnieniem. Dodaje, że jeśli ktoś wyłudził z naszego konta pieniądze - dzięki temu, że podaliśmy mu swoje dane, to wówczas bank nam tych środków nie zwróci. Bo nie ponosi za to odpowiedzialności.

banki
wideo
19
Podziel się:
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
sdbxn
3 lata temu
Jasne. jak pracownik banku okradnie konto klienta to też nie wina banku... Bank ma obowiązek zabezpieczyć dostęp i porządnie autoryzować i identyfikować klienta. Dlaczego nie weryfikuje danych przelewu. Skoro wpłacam na jakieś konto to bank powinien wstrzymać księgowanie wpłaty do czasu wyjaśnienia różńicy w danych własciciela konta i adresata przelewu...
Emeryt
3 lata temu
Nie uwierzycie. mam prawie 70 lat i w życiu nie zgubiłem/nie ukradli mi ani 1 zeta. Nie posługuję się tymi wynalazkami plastikowymi i dokonam żywota w systemie analogowym płacąc żywą gotówką. No chyba że będę żył 150 lat i załapię się na likwidację gotówki i wszczepią mi chipa.
Simon
3 lata temu
Widzicie? Bankowi sie nie chce robić mega zabazpieczeń bo i tak mają swoje a ty tracisz
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Miś
3 lata temu
Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi ?
kij w mrowisk...
3 lata temu
sorki ale niestety same banki wprowadziły taki produkt jak wzięcie kasy na pesel przez internet a tym samym otworzyły furtkę dla złodziei !!! jakiś czas temu chciałem zablokować wzięcie jakiegokolwiek kredytu przez internet a tylko fizycznie w placówce,wiecie co usłyszałem - musiałbym całkowicie zrezygnować z bankowości internetowej, większej kpiny i arogancji dawno nie słyszałem !!! a takie rzeczy tylko w ALIORBANKU
Jkm
3 lata temu
Jeśli daliście się nabrać oszustom, to nie zwalajcie winy na bank.
lol
3 lata temu
pracownik banku to nie ma nic do moich pieniedzy a tak na marginesie,w usa sa pieniadze ubezpieczone od kradziezy wystarczy na policje zadzwonic zlozyc zeznanie,bank odda kwote ukradziona przez zlodzieja i wysle przeprosiny za zlodzieja,w polsce tez to powinno,byc ,zeznanie policji pokiwtowanie zgloszenia i bank,zwraca kase
sdbxn
3 lata temu
Jasne. jak pracownik banku okradnie konto klienta to też nie wina banku... Bank ma obowiązek zabezpieczyć dostęp i porządnie autoryzować i identyfikować klienta. Dlaczego nie weryfikuje danych przelewu. Skoro wpłacam na jakieś konto to bank powinien wstrzymać księgowanie wpłaty do czasu wyjaśnienia różńicy w danych własciciela konta i adresata przelewu...