Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Mateusz Ratajczak
Mateusz Ratajczak
|
aktualizacja

300 km/h pociągiem w Polsce za kilka lat. Ich pomysł podoba się Elonowi Muskowi

- Hyperloop to etap trzeci, nowy środek transportu, to perspektywa 10-15 lat. My potraktowaliśmy Hyperloopa nie jako hybrydę kolei i lotnictwa, tylko sposób na unowocześnienie branży kolejowej. Proponujemy system, który polega na dołożeniu do toru konwencjonalnego silnika i toru magnetycznego. Otrzymujemy system, który pozwala na poruszanie się tradycyjnych pociągów i magnetycznych z prędkością do 300 km/h - mówił w "Money. To się liczy" Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland.

KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
mmm
6 lat temu
Szkoda, że nie pokazał tej trzeciej generacji opartej na infrastrukturze próżniowej. Domyślam się, że chodzi o rurę z próżnią. Czyli nie występuje opór powietrza. Ciekawe jaka byłaby prędkość takiego pociągu. Z tego co rząd obiecuje to pojedźmy 250 km/h za niedługo zwykłymi pociągami. To chyba sensu nie ma inwestować w to rozwiązanie które jest prezentowane przez gościa sporo tylko trochę szybciej pojedziemy - 300 km/h. Moim zdaniem lepiej od razu budować infrastrukturę próżniową.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
mmm
6 lat temu
Szkoda, że nie pokazał tej trzeciej generacji opartej na infrastrukturze próżniowej. Domyślam się, że chodzi o rurę z próżnią. Czyli nie występuje opór powietrza. Ciekawe jaka byłaby prędkość takiego pociągu. Z tego co rząd obiecuje to pojedźmy 250 km/h za niedługo zwykłymi pociągami. To chyba sensu nie ma inwestować w to rozwiązanie które jest prezentowane przez gościa sporo tylko trochę szybciej pojedziemy - 300 km/h. Moim zdaniem lepiej od razu budować infrastrukturę próżniową.