Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Jak często samolot trafia do hangaru? Oto czym zajmują się mechanicy lotniczy

Pasażerowie mogą obserwować pracę personelu pokładowego, agentów handlingowych, pilotów. Wiedzą o pracy kontrolerów ruchu lotniczego. Mechaników lotniczych nie widzą prawie wcale. - To nawet lepiej, żeby pasażer nie widział mechanika lotniczego. Przeglądy ciężkie odbywają się w hangarze, są też przeglądy liniowe przeprowadzane na płycie lotniska i tu pasażer ma szansę zobaczyć, jak mechanik coś jeszcze robi przy samolocie - powiedziała Barbara Kaśnikowska, dyrektor zarządzająca Wrocław Aircaft Maintenance Services. Firma ta zajmuje się zaplanowanymi przeglądami ciężkimi samolotów Boeing 737 linii lotniczych Ryanair. - Częstotliwość zależy od tego, w jakim wieku jest samolot, ile ma za sobą startów i lądowań, ile godzin spędził w powietrzu. To też ma wpływ na czas trwania przeglądu - dodała. Do zadań mechaników lotniczych należy też m.in. usuwanie uszkodzeń powstałych po uderzeniu w samolot pioruna. - Czasami jest ich nawet sto kilkadziesiąt na jednym samolocie - podkreśliła nasza rozmówczyni.

rozwiń
infrastruktura
wideo
4
Podziel się:
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
pilot AWL
2 lata temu
Słabo, zero treści, ot co.
LeoN
2 lata temu
O co chodzi w tym "artykule"????
Rafał Lewińsk...
2 lata temu
" i tu pasażer ma szansę zobaczyć, jak mechanik coś jeszcze robi przy samolocie". Dobre sobie. Skąd bierzecie tych expertów?. Podstawowa i najważniejsza jest obsługa liniowa. Mechanicy, Technicy i Inżynierowie pracujący na płycie lotniska mają pieczę nad sprawnością samolotu na bieżąco. Samolot jest sprawdzany po przylocie i przed odlotem przez Obsługę liniową. Samolot jest poddawany czynnościom serwisowym, Takich jak sprawdzanie stanu oleju w silnikach, płynów eksploatacyjnych, i usuwaniu usterek na bierząco. Do hangaru samolot trafia na planowane przeglądy lub na usunięcie usterki, której się nie da usunąć podczas obsługi liniowej. Proszę pamiętać, to że samoloty latają bezpiecznie zależy od obsługi technicznej samolotów, o ktorej mało kto sobie zdaje sprawę, że w ogóle istnieje. Pilot i personel pokładowy dostaje sprawny samolot i tylko musi nas dostarczyć bezpiecznie do celu...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
kp_
2 lata temu
to ile konkretnie czasu? kp
LeoN
2 lata temu
O co chodzi w tym "artykule"????
pilot AWL
2 lata temu
Słabo, zero treści, ot co.
Rafał Lewińsk...
2 lata temu
" i tu pasażer ma szansę zobaczyć, jak mechanik coś jeszcze robi przy samolocie". Dobre sobie. Skąd bierzecie tych expertów?. Podstawowa i najważniejsza jest obsługa liniowa. Mechanicy, Technicy i Inżynierowie pracujący na płycie lotniska mają pieczę nad sprawnością samolotu na bieżąco. Samolot jest sprawdzany po przylocie i przed odlotem przez Obsługę liniową. Samolot jest poddawany czynnościom serwisowym, Takich jak sprawdzanie stanu oleju w silnikach, płynów eksploatacyjnych, i usuwaniu usterek na bierząco. Do hangaru samolot trafia na planowane przeglądy lub na usunięcie usterki, której się nie da usunąć podczas obsługi liniowej. Proszę pamiętać, to że samoloty latają bezpiecznie zależy od obsługi technicznej samolotów, o ktorej mało kto sobie zdaje sprawę, że w ogóle istnieje. Pilot i personel pokładowy dostaje sprawny samolot i tylko musi nas dostarczyć bezpiecznie do celu...