Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

"Lotniska nie mogą na nich zarabiać". Ekspert o filozofii tanich linii lotniczych

- Filozofia tanich linii lotniczych opiera się na tym, że porty lotnicze nie mogą na nich zarabiać. Zadaniem portów jest zarabiać na tym, że pasażer kupi bilet na parking, fast track, czy wejście do saloniku biznesowego, nie na samych opłatach lotniskowych. Praktycznie wszystkie porty regionalne w Europie spotykają się z taką taktyką. W przypadku nowych lotnisk, gdzie ten ruch musi się pojawić, przewoźnicy niskobudżetowi wiedzą, że mogą sobie pozwolić na więcej w trakcie tych negocjacji - powiedział w programie Money.pl Michał Wichrowski, ekspert rynku lotniczego, współzałożyciel PMA Aviation i wykładowca WSIiZ w Rzeszowie. W takiej sytuacji jest teraz Lotnisko Warszawa-Radom, które negocjuje z tanimi liniami lotniczymi. Również szef Wizz Aira przyznał, że jego linia pojawi się w Radomiu, jeśli wynegocjuje naprawdę niskie koszty działalności. - Z niską bazą kosztową, przewoźnicy mogą zaoferować tanie bilety. A jak są tanie bilety, to pula potencjalnych pasażerów jest większa. Dlatego dbanie o niską bazę kosztową jest ważne, by bilety były tanie, ale mimo wszystko, by na nich zarabiać - dodał. Zdaniem eksperta przewoźnicy biorą pod uwagę jeszcze jeden czynnik, rozważając otwarcie nowych tras. - Będą kalkulować, ile mogą zarobić na nowym lotnisku, na niepewnym rynku, a ile mogą zarobić na alternatywnych trasach - dodał.

rozwiń
infrastruktura
wideo
18
Podziel się:
KOMENTARZE
(18)
WYRÓŻNIONE
Okrutny
rok temu
Krotko mowiac Radom nigdy nie bedzie rentowny.
Bbbbb
rok temu
Czy można kupić bilet lotniczy na trasę z Warszawa -Radom do Warszawa - Okęcie? Można ale tylko przez Paryż.
AnalitykBranz...
rok temu
Kolega Wichrowski zapomniał dodać najważniejszej rzeczy, że po pierwsze musi być rynek (a zatem zainteresowani pasażerowie chcący latać) i dla przewoźników LCC musi być jeszcze dotacja od lotniska, miasta czy też regionu zwłaszcza im jest on mniej atrakcyjny, żeby taki Ryanair czy Wizzair miał ochotę się nim zainteresować. Tzw. Przewoźnicy tradycyjni płacą lotnisku, a tzw. LCC te pieniądze od lotnisk otrzymują. I jak tu mówić o zdrowej konkurencji?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
50+
rok temu
Na Radom to wiecie kto jeździ
50+
rok temu
Na Radom to .... jadą
krasula
rok temu
lotnisko zarobi na sianie z koszonej trawy
ttt
rok temu
jest wiele nie rentownych lotnisk np Świdnik. chyba kosztował więcej niż radom a przez 10 lat 2,8 miliona pasażerów. To w Radomiu przynajmniej ma jakąś szansę być zapasowym dla Okęcia.
antyklerykał
rok temu
/tanie linie/ , chwyt reklamowy , kiedy lotniskowce dyktatora USA przybędą do portu w elblągu !!!!!!!