Wakacje 2021 zaskoczyły nas paragonami grozy, ale to nie wszystko, co może skutecznie odstraszać od kurortów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował lokale gastronomiczne, co wykazała kontrola? - Nieprawidłowości wykazano w 57 proc. lokali, to grubo ponad połowa. One dotyczyły cenników, nieprawidłowego wymiaru, doliczania pewnych pozycji na rachunku, dlatego powinniśmy zachować czujność, ale też nie bójmy się. Jeśli potrawa nie spełniła wymogów, dostaliśmy niepełną porcję, mamy prawo domagać się uzupełnienia lub wymiany - powiedział w programie "Money. To się liczy" Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Jak dodał, w wyniku kontroli posypały się mandaty. - W zależności od nieprawidłowości były to mandaty wystawiane na miejscu, albo procedura administracyjna polegająca na nałożeniu sankcji finansowej. A jeśli coś wykracza poza kompetencje Izby Handlowej, powiadamiane są odpowiednie organy. Dopiero zaczęliśmy kontrole, bo mamy okres wakacyjny, one są intensywnie prowadzone, żeby konsumenci nie byli narażeni na te nieprawidłowości - powiedział.