AgroUnia chce odgrywać coraz większe znaczenie na polskiej scenie politycznej - zapowiada jej lider Michał Kołodziejczak. W programie "Money. To się liczy" przedstawił trzy najważniejsze kwestie, o które chce walczyć ta organizacja. - Już jakiś czas temu mówiliśmy, że Biedronka powinna zostać podzielona na mniejsze podmioty. Ta sieć ma już jedną czwartą polskiego rynku i zaopatruje co czwartego Polaka w żywność. Nie może tak być, trzeba postawić temu kres. To nie jest zdrowa konkurencja, to protekcjonizm. Mówimy "stop" wielkim korporacjom i wyzyskowi ludzi. Druga rzecz to odbudowa drobnego handlu na prowincji, który w tej chwili upada. Po trzecie: żądamy odpowiedniego działania instytucji, które będą spełniały swoją rolę i broniły polskich gospodarstw. W ciągu ostatniego kwartału stoi w Polsce wiele gospodarstw drobiarskich, bo służby weterynaryjne nie są odpowiednio przygotowane - tłumaczył Kołodziejczak.