- Koniec wywiadów, koniec uczestnictwa w konferencjach. Praca, praca i strategia. Mamy gigantyczny biznes do zintegrowania we Francji ,w Hiszpanii, Portugalii, Beneluksie, rozwijamy się w Wielkiej Brytanii - powiedział w rozmowie z money.pl Rafał Brzoska, prezes InPostu. - Dzisiaj długoterminowa strategia to dwuletnia, krótkoterminowa to roczna i tak działamy. W tak dynamicznie zmieniającym się środowisku, szczególnie w naszej branży, czyli e-commerce, nie ma szans, by planować dłużej niż na dwa lata. Mamy jeden kluczowy punkt naszej strategii, stworzenie paneuropejskiego, największego operatora dostaw out-of-home, czyli nie do domu, a właśnie do Paczkomatów lub punktów obsługi. Już dzisiaj takim operatorem jesteśmy, punkt kolejny to rozwój sieci Paczkomatów w Europie, ale nie zapominamy o Polsce, bo to nasz rynek macierzysty - dodał. Został też zapytany o nominację do nagrody EY Przedsiębiorca Roku. - Wszystkie te nagrody są dla mojego zespołu, nie dla mnie. To po pierwsze. Jest to pewnie docenienie tego pierwszego, bardzo trudnego etapu transformacji, którą ze swoim zespołem przeszliśmy - powiedział Brzoska w rozmowie z money.pl. Podkreślił też, że największym wyzwaniem dla prowadzenia biznesu jest teraz postpandemiczny świat. - Problemy z łańcuchami dostaw, wolatylność rynku, inflacja, wzrost cen energii, wzrost kosztów pracy, brak kierowców w całej Europie. To problemy, które dzisiaj nas dotykają i myślę, że zostaną z nami na pewno na 2022 rok. Szacuję, że dopiero w 2023 będzie pewna stabilizacja rynkowa, przewidywalność, i wtedy może uda się to planowanie wydłużyć z dwóch do trzech lat - podkreślił Rafał Brzoska w rozmowie z money.pl.