Okres pandemii koronawirusa niestety sprzyja oszukańczym praktykom, niektórzy przedsiębiorcy żerują na lęku związanym z covid-19 i naciągają klientów. - Widzimy takie praktyki, na bieżąco prowadzimy działania, by już u źródła im przeciwdziałać. Prosimy konsumentów, by zwracali uwagę na produkty i usługi, i nie dali się naciągnąć - powiedział w programie "Money. To się liczy" Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Jest pełna skala rozwiązań. Niektóre są wprost przestępstwami pospolitymi, ale mówimy też o alternatywnych inwestycjach, czy produktach lub usługach wprowadzających w błąd. Nawet wobec jednej ze spółdzielni mleczarskiej podjęliśmy działania i ostrzegamy konsumentów. Ta spółdzielnia sprzedawała produkt, twierdząc, że wzmacnia ochronę przed koronawirusem - dodał.