- Analizy dotyczące obrotów i wyników sprzedaży za maj będziemy znać za dwa, trzy tygodnie, ale z pierwszych informacji od sieci słyszymy, że wyniki sprzedaży są słabsze niż były w tym samym okresie 2019 r. - powiedziała Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Jak mówiła, Polacy w pierwszych tygodniach po otwarciu kupowali przede wszystkim obuwie, artykuły dla dzieci, bieliznę, produkty sezonowe. W najbliższych tygodniach czekają nas wyprzedaże. - Towaru w magazynach jest bardzo dużo, co oznacza duży zamrożony kapitał, w związku z tym w najbliższych tygodniach można się spodziewać sporych wyprzedaży - przyznała Anna Szmeja, prezes Retail Institute, dodając, że sklepy muszą zrobić miejsce na nowe kolekcje. - Wyprzedaże będą dotyczyły firm modowych i obuwniczych. Najbliższe tygodnie to powinien być szczyt wyprzedaży - powiedziała Anna Szmeja w programie "Money. To się liczy".