Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Inwestują setki tysięcy w licencję pilota. "Pieniądze zwrócą się w czasie krótszym niż trzy lata"

Aby ukończyć szkolenie do licencji pilota, pozwalające rozpocząć karierę w liniach lotniczych potrzeba około 200 tys. zł i trzech lat ciężkiej pracy. - Myślę, że bez problemu te pieniądze się zwrócą w czasie krótszym niż trzy lata - mówił Dominik Punda, kapitan samolotów pasażerskich, instruktor i ekspert lotniczy, w programie Money.pl. Zwracał jednak uwagę, że to nie wystarczy. - Jeśli myślimy o takiej ścieżce, musimy pójść i przebadać się, by nie okazało się, że nie spełniamy wymagań zdrowotnych - dodał, podkreślając, że to często spotykany scenariusz. - Najtrudniejsza jest kwestia zmiany postawy psychomotorycznej, musimy zacząć myśleć po lotniczemu i mieć do tego odpowiednią postawę i założenia. Jak zostajemy lekarzem, prawnikiem, to studia na początku wymuszają pewnego rodzaju zmianę myślenia i tu jest tak samo - dodał. Jest i dobra wiadomość. Jeśli ktoś odkryje w sobie pasję do latania później, to nawet po 30 r.ż. wciąż może myśleć o karierze w kokpicie. - Linie lotnicze w takich kandydatów celują, bo wiedzą, że to osoby bardzo zdyscyplinowane i ukierunkowane na sukces, który chcą osiągnąć. Wiek nie przekreśla takich osób - zaznaczył.

rozwiń
wideo
infrastruktura
24
Podziel się:
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
a321
2 lata temu
Minikum 3 lata naprawde ciezkiego szkolenia. 1 klasa w badanich lotniczo-lekarskich. ICAO english na poziomie minimum 4. O predyspozycjach do pracy w sytuacjach stresowych nie wsponme. Potem praca światek piatek i niedziela, przez ladych pare lat zanim dochrapiesz sie kapitana i odpowiedniego nalotu zeby chociaz czesciowo samemu moc dyktować warunki, jak chociazby wybor bazy z ktorej chcialbys operowac, itp. A potem na jakims okresowym corocznym badaniu med wychodzi wysokie ciśnienie, cholesterol lub nie daj boze nowotwór. Koniec marzeń.
WrozbitA Maci...
2 lata temu
Co jakis czas od kilku lat widze takie art. Niby brak pilotow...... niby, a jak sie zaglebisz w temacie to sie okazuje ze jak masz SZCZESCIE to dojezdzasz do pracy 1500km. Czesto jest tez tak ze w pracy jestes przez miesiac, potem kilka dni wolnego i znowu miesiac ciebie nie ma. W sumie to troche podobnie to kierowcy ciezarowki. Dzieci dorastaja, "szwagier" obrabia ci zone a Ty jestes pilotem. Kiedys bardzo chcialem, od dawna juz nie...
Ptero
2 lata temu
Sezon. Szkoły lotnicze szukają frajerów.i bełkocza o zarobkach które dostaje kapitan z kilkunastoletnim stażem w emiratach. U nas w Europie latanie to hobby - ewentualnie tzw zawód syn
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
coopeevanduck...
2 lata temu
W Polsce to kwota minimum 300 tys.PLN, można też taniej w Afryce zaciągnąć się jako bush pilot i latać na orientację . Przeważnie są tam ludzie z W.Brytanii, co dziesiąty ma szansę na dobry job w regularnych liniach lotniczych ,a więc nie jest różowo .
nie przepłaca...
2 lata temu
Można dać w łapę 25000$ i dostajesz licencję,
nie przepłaca...
2 lata temu
Można dać w łapę 25000$ i dostajesz licencję,
Szczery
2 lata temu
Pilot na liniach międzynirodowych zarobki 40 do 70 tysięcy złoty - dziękuję nie mam pytań.
Kamil
2 lata temu
Bzdura straszna. Po pierwsze realna kwota to na tą chwilę ponad 320k zł. Za tą cenę robisz licencję, dorabiasz multiengine, IFR itd. Robisz godziny!!! Bez wylatanych godzin, których absolutne minimum to 500, żeby móc w ogóle rozmawiać o pracy da prawym fotelu nikt nie będzie nawet z nami rozmawiał. Dalej jak już się uda to pierwsza pensja będzie oscylowała w granicach 9k netto. Autora tekstu poniosła fantazja. Właśnie powyższe ograniczenia są przyczyną tego, że bardzo brakuje pilotów. Żeby móc latać zawodowo małym rolniczym dromaderem potrzeba już ponad 100 tysięcy złotych.
...
Następna strona