Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Jak zmieni się lotnicza mapa świata po wojnie w Ukrainie? "Chiny mają szansę stać się jeszcze większym rynkiem"

Jedną z konsekwencji rosyjskiej agresji na Ukrainę jest zakaz korzystania z przestrzeni powietrznej nad Syberią przez europejskie linie lotnicze. Jak uważa ekspert, branża już się z tym pogodziła. - To niesie ryzyko trwałej utraty rynku na rzecz przewoźników chińskich, którzy po zniesieniu polityki zero-Covid latają nad Rosją. Lot z Pekinu do któregokolwiek z europejskich hubów może trwać od dwóch do czterech godzin krócej, niż ten sam lot obsługiwany przez jakąkolwiek linię europejską - mówił Dominik Sipiński, analityk ch-aviation.com i Polityki Insight. Jako przykład podał linie lotnicze Finnair, które przez lata budowały przewagę konkurencyjną na oferowaniu krótszych połączeń z Helsinek na Daleki Wschód. Odcięcie od tras nad Syberią sprawiło, że linia ta musi zmienić swój model biznesowy.

infrastruktura
wideo
9
Podziel się: