- Galerie przeżywają słabszy okres, ale nasze analizy dotyczące maja pokazują, że klienci powoli oswajają się z nową sytuacją i pojawia się ich z tygodnia na tydzień coraz więcej - twierdzi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Po otwarciu galerii Polacy wybierali częściej mniejsze obiekty handlowe, ich czas wizyt w sklepie był znacznie krótszy, a zakupy bardziej celowe. Duże galerie śródmiejskie miały gorsze wyniki, ale zdaniem Anny Szmei, mają one też największy potencjał odpracowania wyników i trend powrotu do nich już widać. - Jestem przekonana, że klienci powrócą do galerii handlowych, bo po prostu to lubią - uważa Anna Szmeja, prezes Retail Institute. - Centra handlowe są dominującym kanałem sprzedaży, aż od 85 proc. do 90 proc. przychodów sieci handlowych jest generowana na terenie centrów handlowych, więc i centra, i sieci podejmą wszelkie starania, aby jakość usług była na bardzo wysokim poziomie - podkreśla Szmeja w programie "Money. To się liczy".