Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Netflix, Disney+, Amazon Prime. Z czego wynika różnica w cenach?

- Dziecko po obejrzeniu bajki na Disney+ pójdzie z rodzicem do sklepu i wybierze sok z Kubusiem Puchatkiem albo będzie chciało pojechać do Disneylandu. Na tym polega strategia firmy - mówił w programie Money.pl Maciej Kraus. Partner funduszu Movens Capital w rozmowie z Aleksandrą Nowicką wyjaśnił, z czego wynikają różnice w cenach abonamentów największych serwisów streamingowych. - Dla Netflixa pieniądze, które płacimy w abonamencie to 100 proc. przychodów. Dlatego myśląc o pricingu (proces ustalania cen - red.) tak optymalizują ceny, żeby maksymalizować przychody. Dla całej grupy Disneya z kolei pieniądze ze streamingu to około 20 proc. całkowitych przychodów. Disney+ to tylko jeden z punktów w ramach kontaktu, który konsumenci mają z markami - wskazał Kraus. Według eksperta podobnie jest w przypadku Amazon Prime. - To nie jest produkt, który ma zarabiać, lecz budować lojalność - podkreślił. - Nie warto kopiować strategię cenową konkurentów. Być może oni mają zupełnie inne cele strategiczne niż my - podsumował gość Money.pl.

rozwiń
0
Podziel się:
KOMENTARZE
(0)