- Kwestia misji jest dla mediów publicznych kluczowa, pytanie jest o to, jak powinna być realizowana - powiedział w programie "Newsroom" WP Tadeusz Kowalski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Czy jedynym sposobem na realizacje tego zadania jest tworzenie nowego programu? Moim zdaniem nie. Dla mnie przykładem takiego absurdu jest program, o którym niewiele osób wie – Alfa TVP. Jest skierowany do pokolenia Alfa, to są dzisiejsi 11-12-latkowie. To są dzieci urodzone w rzeczywistości cyfrowej, w świecie nowych technologii. I dla nich uruchomiono kanał telewizji, co jest dla nich z gruntu obce, bo oni telewizji w ogóle nie oglądają. Korzystają ze smartfonów. To jest absurdalny pomysł, na jaki wpadła TVP. Pytałem o pomysł na to, ale nikt nie umiał mi odpowiedzieć. To jest tylko drobny przykład, bo ten kanał jeszcze nie kosztuje w skali całej telewizji bardzo dużo, ale pokazuje absurdalne myślenie o tym jak te media powinny się rozwijać. To trzeba zmienić – uważa Kowalski.
rozwiń