- Mamy bardzo mocne dowody historyczne, że wódka jest polskim fenomenem. Jest rzeczą, którą Polacy rozwinęli w ciągu kilkuset lat tradycji, eksperymentując, rozwijając i unowocześniając produkcję. Pierwsze marki zostały zarejestrowane w XIX wieku i część z nich jest do dziś na półkach. Mówimy zatem, że najstarsze marki polskich wódek mają ponad 100 lat tradycji i tego nie powinniśmy się wstydzić - mówił w studiu money.pl podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Krzysztof Kouyoumdijan, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC. Równocześnie dodał, że eksportujemy jedynie 18 proc. naszej produkcji, podczas gdy Szkoci eksportują 95 proc. całej produkcji whisky. - Wódka made in Poland ma swoją renomę na świecie i jest lepiej odbierana niż wtedy, gdy myślimy niej my, Polacy. Czujemy podświadomie wstyd przed tym, by łączyć to, co dobrego oferuje nasz kraj z alkoholem - dodał.