Już w 1989 r. oddano pierwszy odcinek autostrady A1 między Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim. Oddawano kolejne fragmenty trasy w nowym standardzie i po 30 latach przyszedł czas na przebudowę jej najstarszego odcinka.
Pinokio jak przysłowiowa żaba, widzi, że konia kują, to też łapę nadstawia. Zakończenie czegoś użytecznego w tym kraju to nie wasza zasługa. Wy potraficie budować tylko rzeczy bezużyteczne jak przekop z nikąd do nikąd lub urojone, jak nowe polskie promy ze Świnoujścia, czy 2 miliony elektryków. Aha... Potraficie jeszcze okradać na potęgę Polaków.
edo
2 lata temu
Ta trasa funkcjonuje już od kilku lat i bardzo ułatwiała mi jazdę w południowym kierunku np : do Chorwacji i dalej , czy uwielbianych na krótkie wizyty miast jak Budapeszt , Brno , Bratysława i wiele innych . Droga jest bardzo dobra , wygodna poza obwodnicą Katowic ale Premier z tymi "bezwzględnymi" zasługami w realizacji przedsięwzięcia jednej opcji politycznej zdecydowanie rozmija się (jak często zresztą) z prawdą .
Piotr Michala...
2 lata temu
W w takiej o wiele mniejszej Chorwacji zbudowano autostradę w o wiele trudniejszym terenie, w o wiele krótszym czasie i o wiele taniej, w dodatku bez unijnych dotacji...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (135)
EUropejczyk
rok temu
Trzeba być durniem, aby mówić o otwarciu autostrady. Wiele odcinków (a to Epoka Gierka to początek budowy) połączono i przytrafiło się to w 2023 roku. (a nawierzchnia już do wymiany od Gdańska do Torunia).
ddde
2 lata temu
Najlepsze są te fale dunaju i ograniczenie chyba do 100 Km/h przez prawie 20 kilometrów jadąc z nad morza przed Katowicami ! Super droga czy ktoś coś z tym robi ? Nie bo po co. Ostatnio to myślałem że mi amortyzatory popekają..
Berliner
2 lata temu
Ile kosztuje przejazd calego odcinka ? najdrozej w Europe ?
Blablabla
2 lata temu
Dlaczego politycy otwierają trasy, a nie mieszkańcy? Przecież to mieszkańcy są najbardziej stratni, są sponsorami takich inwestycji i jednocześnie negatywne skutki spadają na mieszkańców. Budowa jest z naszych podatków więc co Pinokio i podobni robią? Przypisują sobie nasze zasługi?
Mnie przy okazji budowy S7 okradli na ok. 1.2mln PLN z majątku, odszkodowanie? Brak, idź sobie do sądu... Komuna ma się dobrze.
edo
2 lata temu
Ta trasa funkcjonuje już od kilku lat i bardzo ułatwiała mi jazdę w południowym kierunku np : do Chorwacji i dalej , czy uwielbianych na krótkie wizyty miast jak Budapeszt , Brno , Bratysława i wiele innych . Droga jest bardzo dobra , wygodna poza obwodnicą Katowic ale Premier z tymi "bezwzględnymi" zasługami w realizacji przedsięwzięcia jednej opcji politycznej zdecydowanie rozmija się (jak często zresztą) z prawdą .
W końcu marca 159 firm zadeklarowało zwolnienie grupowe 17 tys. pracowników - podał w środę Główny Urząd Statystyczny. Oznacza to wzrost w porównaniu do lutego, kiedy to 137 pracodawców zadeklarowało zwolnienie 15,9 tys. pracowników.
Czy to będzie alternatywa dla żywego bukietu róż? Pewnie nie. Na zestaw, który złożyłem podczas redakcyjnego testu, patrzę inaczej. Jak na kolejny krok w rozwijaniu produktów dla dorosłych. Bo te rządzą się innymi prawami niż klocki dla dzieci. A przez długie lata jako rynek dla LEGO nie istniały.
O ile samochody elektryczne wciąż budzą kontrowersje, to jednak jest obszar, w którym wydają się dobrym rozwiązaniem już teraz. To małe "dostawczaki", które poruszają się głównie po mieście i jego okolicach. W moje ręce do kilkudniowego testu trafiły dwa: Mercedes eCitan i Peugeot e-Partner.
Weź popularny model ze swojej gamy, "napompuj go" i dodaj przydomek, który uczyni z niego SUV-a lub crossovera. Tak zrobiła Toyota w przypadku Yarisa i Corolli. W wariantach Cross to pomysł Japończyków, aby wypełnić kolejne rynkowe nisze i nie oddawać klientów innym markom.
Cupra włożyła sporo wysiłku, by przekonać, że nie jest Seatem ze zmienionym znaczkiem. Pierwszy model zaprojektowany dla niej pojawił się po dwóch latach. W przypadku Cupry Ateca i Leona zerwanie z oczywistymi skojarzeniami z Seatem jest trudniejsze. Testując oba modele przekonałem się, że nie jest niemożliwe.
BMW i4 M50 i oraz BMW iX M60 to bardzo różne samochody, choć pod tym samym szyldem. Testując oba, zwróciłem uwagę szczególnie na jeden aspekt. To, w jaki sposób ich interfejs zdejmuje z głowy kierowcy "elektryka" część zadań.
A220 to jedyny samolot Airbusa, który montowany jest w całości powstaje poza Europą. W kanadyjskich zakładach w Mirabel widziałem, jak produkowane są te wąskokadłubowe maszyny.
Renault Clio E-Tech to miejski, co nie znaczy, że ciasny samochód. Dzięki technologii hybrydowej jest naprawdę oszczędny. Można nim też bez większych obaw wyjechać w trasę - o ile nie zabieramy za dużo współpasażerów i bagażu.
Od lat byłem ciekaw, jak to jest lecieć pierwszą klasą. Miałem szczęście - podczas ostatniego lotu dostałem upgrade, czyli podwyższenie klasy podróży. Dzięki temu mogłem sprawdzić na własnej skórze, jak podróżują ci, którzy za bilet płacą kilkadziesiąt tysięcy złotych.