- Musi być unifikacja. To jest dla nas rzeczą konieczną. Mamy wielką rozpoznawalność w Polsce, ale nie w Niemczech czy Czechach. Musimy w nią zainwestować, stąd nasza obecność w Formule 1 - mówi w rozmowie z money.pl prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak dodaje, Orlen będzie szedł więc na tych rynkach w „kierunku rebrandingu”. Obecnie w Niemczech polski koncern ma stacje paliw o marce Star, a w Czechach - Benzina. Daniel Obajtek pytany, kiedy polski orzełek z logo Orlenu pokaże się w Niemczech, odpowiada: "niedługo". Może to sugerować, że logo Orlenu zastąpi Star jeszcze w tym roku. Prezes największej polskiej firmy pytany o zakup Ruchu, podkreślił, że cieszy się z pozytywnego rozpatrzenia postępowania upadłościowego przez sąd. Otwiera to szansę na przejęcie marki i sieci kiosków. Obajtek dopytywany, czy Ruch będzie szedł w stronę sklepu conveniece typu Żabka czy abc, przyznał, że Orlen szuka takich właśnie rozwiązań.