- Myślę, że nie ma osoby w Polsce, która nie miała do czynienia z tego typu praktykami. Próby zaproszenia na pokazy, telefony z ofertami darmowego sprzętu - to pierwszy krok, który bardzo często służy do tego, by skusić konsumentów do udziału w takich wydarzeniach i wcisnąć im mało użyteczne produkty - powiedział w programie "Newsroom WP" Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. - Przede wszystkim chcemy ograniczyć możliwość realizowania tych praktyk. Mowa z jednej strony o produktach medycznych, które na dziś nie podlegają zwrotowi. Chcemy zastosować to prawo, żeby mogły być zwracane w terminie 14 dni od zawarcia umowy. Chcemy też ograniczyć możliwość realizacji usług finansowych podczas tego typu wydarzeń, by pożyczki, chwilówki czy inne produkty finansowe nie mogły być oferowane w sytuacji, gdy jesteśmy zapraszani na pokaz i są nam wciskane bezużyteczne kołdry, garnki czy inne urządzenia, po absurdalnie zawyżonych stawkach. Chcemy również wydłużyć okres na odstąpienie od umowy, z 14 do 30 dni. Dodatkowo, chcemy, aby tam, gdzie są organizowane pokazy, był odsunięty moment zapłaty do czasu, gdy możemy wypowiedzieć umowę, żeby konsument namyślił się, czy na pewno chce ten produkt - dodał.