Karmelowe dzieła sztuki - tak swoje wyroby określa Maciej Jacyno-Onuszkiewicz, właściciel warszawskiej "Manufaktury Cukierków". Jego pomysł na biznes to miejsce w którym zarówno dzieci, jak i dorośli mogą czynnie uczestniczyć w pokazach produkcji słodyczy wytwarzanych ręcznie, metodą z XVII wieku. Skąd pomysł na taki biznes? - Gdzieś na etapie szkoły podstawowej miałem okazję być w Hiszpanii na wycieczce, gdzie tego typu cukierki zauważyłem - wspomina właściciel i dodaje - na ostatnim roku studiów postawiłem wszystko na jedną kartę i otworzyłem takie miejsce w Warszawie. Koszt tego typu inwestycji to ok. 150 tys. zł. Na cenę składa się m.in. wynajem lokalu, zakup produktów i wynagrodzenie dla pracowników. Źródłem finansowania firmy był spadek oraz kredyt firmowy. Początkowo produkcją słodyczy zajmował się sam właściciel. Dzisiaj zatrudnia 20 osób i zarządza już trzema lokalami.