Powstała w czerwcu 2017 firma Brainhint zajmuje się optymalizacją procesów biznesowych. Pierwszy projekt zrealizowany przez Brainhint związany był z wdrożeniem technologii automatyzacyjnych w obszarze monitoringu rynku e-commerce. Obecnie zespół Brainhint liczy 19 osób, a firma ma za sobą ponad 40 zrealizowanych projektów. Jednym z nich jest projekt dla marki Siemens. Do pierwszych rozmów między Siemensem i Brainhint doszło w maju 2018 roku podczas konferencji European Startup Days. Pierwsze z usprawnień dotyczyło procesu potwierdzenia uczestnictwa klientów w evencie. Zadaniem Brainhint było doprowadzenie do zmniejszenia obciążenia czasowego pracowników. Drugie zadanie polegało na zautomatyzowaniu pracy handlowców w procesie weryfikacji warunków ofertowych czyli poziomu rabatów dla poszczególnych klientów. – W dłuższej perspektywie przewidywane są kolejne prace automatyzacyjne związane z rozwojem projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję – dodaje Michał Forystek, CEO i Co-founder Brainhint. – Zależy nam na tym, by uczyć się od takich firm jak Brainhint i korzystać z wprowadzanych przez nią innowacji. Siemens stworzył też specjalną jednostkę biznesową do współpracy ze startupami – next47. Nazwa nawiązuje do roku założenia naszej firmy, która została powołana do życia w 1847 roku – dodaje mówi Cezary Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu branż przemysłowych, Siemens Sp. z o.o. Więcej o niezwykłej historii współpracy giganta z początkującymi przedsiębiorcami można dowiedzieć się w materiale wideo.