- Klienci nie mają świadomości, że butelki od wody mogą być jak piwo. W Kauflandach ruszyliśmy z akcją z butelkami zwrotnymi Staropolanki w skrzynkach - mówił podczas Kongresu 590 w Jasionce Łukasz Surażyński, wiceprezes Uzdrowisk Kłodzkich. Producent wody mineralnej pod marką Staropolanka dodał, że efekty akcji w sieci handlowej przyniosły zaskakujące rezultaty. - Tych butelek wraca 30-40 proc. Potrzebna jest edukacja, bo mimo, że była pobierana kaucja, butelki i tak nie wracały - przekonywał Łukasz Surażyński. Uzdrowiska Kłodzkie otrzymały na początku października pożyczkę w wysokości 19 mln złotych od Agencji Rozwoju Przemysłu, która umożliwi producentowi wód mineralnych budowę nowoczesnej, bardziej ekologicznej i energooszczędnej linii oraz zwiększenie produkcji Staropolanki z ok. 6 do 18 tys. butelek na godzinę.