UOKiK kontroluje sprzedawców w wakacyjnych kurortach. - Na bieżąco prowadzimy kontrole, w tym okresie są one wzmożone, co do legalności prowadzonej działalności czy prawidłowości uwidaczniania cen. To tylko wybrane elementy, ale one są istotne z punktu widzenia uczciwości wobec klientów - powiedział w programie "Newsroom WP" Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Był też pytany o paragony grozy. - To element, który weryfikujemy w toku kontroli. To, co wspomniałem, czyli prawidłowe uwidacznianie cen. By klient wiedział, jakie są cenniki, za co płaci, za jaką gramaturę. Te informacje są niezwykle ważne - odpowiedział Chróstny. - Przede wszystkim mówimy tu o uczciwości prowadzenia działalności gospodarczej. Nie chciałbym generalizować, skalę problemu będziemy w stanie określić po wynikach kontroli. Dziś widzimy, że problem jest znaczący. Wysokość rachunku powinniśmy móc oszacować jeszcze przed złożeniem zamówienia. Wyraźnie powinno być to wskazane, czy jest to cena jednostkowa, czy za 100 gramów. A jeśli ta druga opcja, to powinniśmy usłyszeć, jaka jest przeciętna waga po przygotowaniu potrawy. Zachęcamy konsumentów do informowania inspekcji handlowej, gdy widzą nieprawidłowości - dodał.