- Marże w sklepach sprzedających elektronikę i AGD wahają się od 2 do 4 proc. Średnia jest poniżej 3 proc. Wyobraźmy sobie teraz zapłacenie podatku handlowego w wysokości 1,4 proc., oznacza to, że oddajemy większość zysku - powiedziała w programie "Money. To się liczy" Agata Szostak, dyrektor ds. finansowych polskiej sieci RTV EURO AGD. Apeluje o dostosowanie zasad pobierania tego podatku do faktycznej sytuacji na rynku. Chodzi bowiem o to, że RTV EURO AGD działa jako jedna spółka, przychody wszystkich sklepów sumują się i w związku z tym płaci podatek handlowy, a konkurencja, która prowadzi sklepy jako oddzielne spółki i nie sumuje przychodu, nie płaci. - Powinniśmy opodatkować grupę kapitałową i sumować obroty, a nie pojedyncze spółki, bo to jest tylko forma organizacji. Jeśli byśmy opodatkowali grupy kapitałowe, to konkurencja byłaby równa - powiedziała.