Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
3
Podziel się
7 z 8

"Sercem" nowego Renault Clio E-Tech full hybrid jest układ hybrydowy

"Sercem" nowego Renault Clio E-Tech full hybrid jest układ hybrydowy
Renault Clio E-Tech (money.pl, Marcin Walków)

Mogłoby się wydawać, że 145 KM mocy systemowej to niewiele, ale jak na subkompakt segmentu B, naprawdę wystarczy. Od 0 do 100 km/h Renault Clio przyspiesza w niecałe 10 sekund, ale za sprawą 205 Nm momentu obrotowego i domyślnego rozruchu w trybie elektrycznym, nawet rozpędzanie się do 50-60 km/h potrafi dać trochę przyjemności.

KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Clio 1 ile pa...
rok temu
Zawieszenie nie nadaje się na polskie drogi typu hopka!
kier
rok temu
Wszystkie samochody hybrydowe to jest totalna ściema ekologiczna. Fakt, że w czasie jazdy po mieście na silniku elektrycznym nie emituje tyle zanieczyszczeń, ale już ich produkcja i utylizacja jest dużo bardziej szkodliwa dla środowiska niż diesle i benzyniaki. Jedynie całkowite elektryki mogą się zbliżyć kosztami utylizacji do samochodów spalinowych.
Jezus
rok temu
No matko boska pasatem 15 lat temu miałem takie spalanie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Clio 1 ile pa...
rok temu
Zawieszenie nie nadaje się na polskie drogi typu hopka!
kier
rok temu
Wszystkie samochody hybrydowe to jest totalna ściema ekologiczna. Fakt, że w czasie jazdy po mieście na silniku elektrycznym nie emituje tyle zanieczyszczeń, ale już ich produkcja i utylizacja jest dużo bardziej szkodliwa dla środowiska niż diesle i benzyniaki. Jedynie całkowite elektryki mogą się zbliżyć kosztami utylizacji do samochodów spalinowych.
Jezus
rok temu
No matko boska pasatem 15 lat temu miałem takie spalanie
TOP10 - najpopularniejsze galerie
10.

Rusza fala wypowiedzeń? Tyle firm deklaruje grupowe zwolnienia pracowników

W końcu marca 159 firm zadeklarowało zwolnienie grupowe 17 tys. pracowników - podał w środę Główny Urząd Statystyczny. Oznacza to wzrost w porównaniu do lutego, kiedy to 137 pracodawców zadeklarowało zwolnienie 15,9 tys. pracowników.
9.

Aston Martin DBX707. Jeździłem najszybszym seryjnym SUV-em świata

707 koni mechanicznych i 900 Nm momentu obrotowego czynią z Astona-Martina DBX707 najszybszy seryjnie produkowany SUV świata. To nie są tanie rzeczy.
8.

Bukiet z klocków. LEGO rozwija rynek, którego przez dekady nie zauważało

Czy to będzie alternatywa dla żywego bukietu róż? Pewnie nie. Na zestaw, który złożyłem podczas redakcyjnego testu, patrzę inaczej. Jak na kolejny krok w rozwijaniu produktów dla dorosłych. Bo te rządzą się innymi prawami niż klocki dla dzieci. A przez długie lata jako rynek dla LEGO nie istniały.
7.

Dwa furgony na prąd. W ich przypadku elektromobilność nie wywołuje aż takich emocji

O ile samochody elektryczne wciąż budzą kontrowersje, to jednak jest obszar, w którym wydają się dobrym rozwiązaniem już teraz. To małe "dostawczaki", które poruszają się głównie po mieście i jego okolicach. W moje ręce do kilkudniowego testu trafiły dwa: Mercedes eCitan i Peugeot e-Partner.
6.

Toyota Yaris i Corolla w wersji Cross. To nie są auta, które mają trafić w gusta każdego

Weź popularny model ze swojej gamy, "napompuj go" i dodaj przydomek, który uczyni z niego SUV-a lub crossovera. Tak zrobiła Toyota w przypadku Yarisa i Corolli. W wariantach Cross to pomysł Japończyków, aby wypełnić kolejne rynkowe nisze i nie oddawać klientów innym markom.
5.

Ateca i Leon z tribalem na grillu. Cupra zaczynała jako "farbowany" Seat

Cupra włożyła sporo wysiłku, by przekonać, że nie jest Seatem ze zmienionym znaczkiem. Pierwszy model zaprojektowany dla niej pojawił się po dwóch latach. W przypadku Cupry Ateca i Leona zerwanie z oczywistymi skojarzeniami z Seatem jest trudniejsze. Testując oba modele przekonałem się, że nie jest niemożliwe.
4.

Testowałem dwa różne "elektryki" BMW. W obu spodobała mi się jedna rzecz

BMW i4 M50 i oraz BMW iX M60 to bardzo różne samochody, choć pod tym samym szyldem. Testując oba, zwróciłem uwagę szczególnie na jeden aspekt. To, w jaki sposób ich interfejs zdejmuje z głowy kierowcy "elektryka" część zadań.
3.

Odsłaniamy kulisy produkcji samolotów. Byłem w fabryce Airbusa

A220 to jedyny samolot Airbusa, który montowany jest w całości powstaje poza Europą. W kanadyjskich zakładach w Mirabel widziałem, jak produkowane są te wąskokadłubowe maszyny.
2.

Dostałem upgrade do pierwszej klasy. Oto jak wygląda namiastka luksusu w samolocie

Od lat byłem ciekaw, jak to jest lecieć pierwszą klasą. Miałem szczęście - podczas ostatniego lotu dostałem upgrade, czyli podwyższenie klasy podróży. Dzięki temu mogłem sprawdzić na własnej skórze, jak podróżują ci, którzy za bilet płacą kilkadziesiąt tysięcy złotych.
1.

Zrobiłem 2 tys. km chińskim "elektrykiem". Ale już drugiego dnia miałem ochotę go oddać

Nawet luksusowy samochód elektryczny wyposażony w całkiem sporą baterię potrafi przegrać z problemami z ładowaniem. Te zaś odbierają sporą część przyjemności z komfortowej jazdy. Szkoda, bo Maxus Mifa9 to naprawdę ciekawa propozycja na polskim rynku, mimo kilku irytujących przypadłości.